154

Welkom Discussies Algemene discussie Random top 5’s

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 122)
  • Auteur
    Berichten
  • #38510
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630
    1
     

    Top 5 Transformer Haaien

    De laatste week van juli is traditioneel Sharkweek bij National Geographic. Oftewel de zender viert een week lang hoe geweldig haaien zijn. Ik kan ze ook geen ongelijk geven. De natuur had bij het designen van haaien zoiets van ‘goed, niks meer aan veranderen’ en vervolgens 450 miljoen jaar nauwelijks nog wat aan het design veranderd. Laat dat even op je inwerken. Haaien bestaan op Aarde al langer dan bomen. Terwijl ik mij al 5 jaar afvraag of ik mijn keuken wel in de goeie kleur heb geschilderd.

    En de Transformers zijn ook niet vies van een haaitje op z’n tijd. Transformers doen immers aan coole dingen en wat is er cooler dan een haai (zolang die maar natuurlijk niet het zwemwater met je deelt)? Haaien maken onderdeel uit van de betere dingen in het leven zoals sportwagens, straaljagers en dinosauriërs, oftewel 50% van de Transformer alt-modes. Wat best knap is, aangezien Cybertron in de meeste versie geen water heeft. Het is net als evolutie, haaien geven er geen fuck om.

    #5. Sharkticons

    Huh, deze dingen hebben daadwerkelijk het woord ‘Shark’ in hun naam en ik zet ze op plek 5? Wat geeft? Berg echter jullie hooivorken en brandende torsen op, want laten we eerlijk zijn, Sharkticons zijn heel slecht in haaien zijn. We vergeten even voor het gemak de armpjes en de beentjes, daar komen we later op terug. We moeten het toch hebben over de algemene Sharkticon zelf, die eerder door het leven gaat als een tennisbal met tanden dan als een haai.

    Nu staan haaien over het algemeen best open voor rare designs. Google maar eens naar de Franjehaai, de Reuzenbekhaai en de Koboldhaai. Maar de Sharkticons? Die hebben toch veel meer gemeen met een Piranha dan met een haai. Die hebben meer dat soort Pacman vormgeving. Het enigste haai-achtige aan een Sharkticon zijn hun rugvinnen, maar daar houdt het ook wel mee op. De enigste keer dat de Sharkticons een beetje hun best deden er als een haai uit te zien, was in Energon, wat ze gelijk weer opfuckten door en tegelijkertijd er uit te zien als een slagschip. Leuk geprobeerd maar slecht gedaan zeggen we maar.

    #4. Rippersnapper/ Overbite

    Even een gedeelde vierde plaats voor deze knulletjes, waar ik mij momenteel nog afvraag of RiD 2015 Hammerstrike er ook bij moet. We hebben het hier immers over de beruchte haaien met pootjes. Transformers hebben er immers een handje van of zelf een alt-mode te verzinnen die niet bestaat en daar veel te veel figuren bij te maken. Denk ook maar aan de drilltanks of straaljagers met twee cockpitten. Geen idee of het praktisch is maar ze zijn daar nu eenmaal dol op.

    Nu is het niet dat Rippersnapper en Overbite slechte haaien zijn, integendeel. Voor 80% is hun haaien-mode uitstekend. Het probleem is de laatste 20%, in de vorm van armen en benen. Zelfs de Asylum, grootgrossier in goedkope haaien-films heeft ons al getrakteerd op spookhaaien, inktvishaaien, 3-hoofdige haaien, robothaaien, haaitornado’s, zandhaaien en nog veel meer, maar trokken toch de lijn bij armpjes en beentjes haaien. Je kan ook immers te ver gaan.


    #3. Cybershark

    Héhé, eindelijk eens een fatsoenlijke haai. Beast Wars gaf ons Cybershark, die voor een Beast Wars figuur gelijk uitstekend zijn best doet om een fatsoenlijke haai te zijn. De meeste Beast Wars beestjes hebben hun poten meestal zijdelings van het lichaam in plaats van er onder, of er bungelen enorme robotbenen op de buik (we zien ze heus wel Dinobot! Doorzichtig plastic gebruiken helpt niet!). Cybershark is echter 100% haai en ziet er zelfs nog behoorlijk uit als hij zijn eigen gezicht wegschiet. Hij heeft alleen 1 probleempje…

    Cybershark mist namelijk de media. Ondanks zijn geweldige alt-mode is hij nooit in een episode van Beast Wars gekomen, en toen het eindelijk tijd werd voor onderwateravonturen werd zijn spotlicht ingenomen door Depth Charge. Zielig bleef Cybershark verborgen in de dieptes van de zee, omdat Transformer schrijvers nu eenmaal een hekel hebben aan episodes die zich afspelen op water (Seaspray kan er over meepraten). Troostje is dat zijn remolds, Shark Edge en Hellscream hun kans kregen in Beast Wars Second en Neo. Het is iets.

    #2. Hammerbyte

    Eerst even gezegd hebben, is dat de Transformers best een hoop haaien hebben met de naam ‘Hammer’ er in. Zoals Hammerstrike in Beast Machines, die als haai meer hoofd heeft dan als robot. Of Air Hammer uit Beast Wars, die op het briljante idee komt een hammerhaai te mengen met een sneeuwuil, want redenen. Of nog een keer Hammerstrike, nu uit RiD 2015, die ik dan weer niet onder de haaien met pootjes dump want het is juist zijn robot mode, niet zijn alt-mode.

    Maar Hammerbyte weet in Cyberverse niet alleen zijn hele eigen episode te krijgen (in een onderwateravontuur nog wel), maar hij heeft ook nog eens het beste Warrior figuur uit heel Cyberverse te krijgen. Want de meeste Cyberverse figuren in de Warrior Class waren nu eenmaal volkomen kut, met gimmicks die het figuur verpesten. Niet Hammerbyte, die kwam met zowel ellebogen als knieën, een fatsoenlijke altmode en een gimmick die niet in de weg zit. Voor de Cyberverse Warrior Class is dat zowat een heilige graal.

    #1. Sky Byte

    Allereerst natuurlijk lullig voor Cybershark, want we hebben het hier over zijn Beast Machines versie met een nieuw kleurtje die met alle eer en glorie er vandoor gaat. Maar we hebben het hier wel over het hoogtepunt van RiD/Car Robots. Sky Byte kwam, zag en veroverde een plek in ons hart. Hij wist zowel een bedreiging te zijn als komisch, en op een gekke manier terwijl hij poëzie over ons uit stortte. Haiku’s zijn blijkbaar een trap naar faam in de Transformer wereld.

    Wat ook natuurlijk helpt is zijn briljante alt-mode. Sky Byte is heel veel haai maar wat nog veel knapper is, is dat zijn lichaam in een curve zit. In plaats van een blok haai krijgen we een soepel gevaarte dat zich door het water verplaatst. En dat niet alleen, Sky Byte is ook een vliegende haai. Waarom hij kan vliegen? Geen idee, maar wat geeft het. We hoeven tenminste niet te wachten tot dat even avontuur onder water voordat hij in beeld komt. En als het nodig is kan hij zich zelfs nog onder de grond verplaatsen. Hij is de belichaming van ‘Ter Land, ter Zee, en in de Lucht’. De TROS zou trots op hem zijn.

    #38524
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    471

    Prima top 5, ook grappig om al die genoemde haaien te googelen.

    #38608
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630

    Top 5 originele Bayformers

    Of we het leuk vinden of niet, Michael Bay heeft toch een gigantische voetdruk achter gelaten op de Transformers. We lukken daar de vruchten van, want de franchise had nu nooit zo groot kunnen zijn als zijn films er niet waren geweest. Was het niet gebeurt, dan waren de Transformers nu even groot als He-man, oftewel het stelt nu niet zoveel meer voor. Het gaf de hele boel een hoop nieuwe energie.

    En wat het ons ook gaf, was nieuwe karakters. Tuurlijk, sommige namen waren afkomstig van zeer vergeten Transformers die Hasbro nog ergens had liggen. Maar we hebben het hier over Micromasters die eerlijk gezegd nooit een echt karakter hadden. De namen waren zo vergeten dat ze net zo goed helemaal nieuw konden zijn. En wij hebben deze nieuwe figuren dan ook in onze hartjes gesloten.

    Behalve dan Q. Fuck die met zijn lelijke rotkop.

    #5. Dino

    Er zijn nogal wat redenen dat er voorheen geen Transformers zijn die in Ferrari’s veranderen. Ferrari bestaat namelijk uit een hoop Italianen die net nog wat meer omhaag gevallen zijn dan de doorsnee Italiaan. Daarom bewaken ze hun merk als havikken en willen ze niet dat er iemand ook iets mee flikt. Behalve dan dus blijkbaar als je een Transformer naar hun baas vernoemt, dan gaan er opeens deuren open.

    Nu is Dino een typische ‘knipper en je mist hem’ figuur. Hij doet maar in 1 film mee, en daar mag hij ook niet meer doen dan wat Iraniërs bang maken en op de achtergrond staan. Zo een beetje dezelfde rol als Jolt en de Arcee drieling ook had. Maar hé, hij veranderd in een Ferrari, kwam met een Italiaans accent aan en deed eens een keer met zijn vingers dat Italiaanse gebaartje. Dat is als het op Bayformers aankomt al meer dan genoeg karakter ontwikkeling.

    #4. Scorn

    Het is niet alsof Scorn iets van tekst heeft, net als de rest van de Dinobots. Hij mag al dankbaar zijn dat hij überhaupt nog in 2 films voorkomt. En dat terwijl er 3 hele Dinobot veteranen zijn die hij in de casting voorbij is gegaan. An sich doet hij niet veel meer dan Crosshairs op zijn nek dragen en af en toe koppeltjeduikelen.

    Maar Scorn heeft al zijn RPG-punten gedaan in uiterlijk, en dat helpt hem gigantisch. Hij is letterlijk een Spinosaurus gemaakt uit messen. Het was zo’n goed design, dat hij zelfs als enige Dinobot een nieuwe toy kreeg in The Last Knight, ondanks dat zijn rol er uit bestond uit over een auto rollen en vervolgens naar de horizon lopen en vervolgens nooit meer wat van zich te laten horen. Goh, een onafgewerkt stuk plot in een Michael Bay Transformer film. Dat zien we normaal nooit.

    #3. Blackout

    Niet Megatron. Niet Optimus. En zeker niet Bumblebee. Wie was de allereerste Transformer die we sinds 1986 op het witte doek zagen? Blackout! Met bulderende wieken kwam hij de film ingevlogen, recht onze harten in. Hij had zelfs nog wat tekst ook, al moest dat ondertiteld worden want Blackout doet niet aan nieuwe talen leren. Hij is hier om de boel te vernietigen, servers te stelen en Skorpanoks uit te poepen.

    Het heeft Blackout in ieder geval geholpen om zich een beetje te nestelen in de hele Transformer franchise. In Transformers Animated kreeg hij een typische Bayformer rol, in het opzicht dat hij een paar seconden in beeld was zolang je maar niet knipperde. Ach, het was in ieder geval genoeg reden om een Animated Toy te krijgen. En hij mocht met een iets bleker kleurtje en een andere naam nog verschijnen in Revenge of the Fallen. Dus dat is iets.

    #2. Nitro Zeus

    The Last Knight kijken is eigenlijk een complete verzoeking. Het plot is gigantisch warrig, zelfs voor Michael Bay principes. Met Cogman wordt zo’n kutkarakter aan ons gegeven, dat ik die nog niet eens wil laten meetellen in deze lijst. Er was iets met tovenaars, vliegende stenen en Unicron die de Aarde was ofzo, wat kan het mij schelen. Dat dacht ook de studio en dus werd Transformers 6 hierna gecanceled en krijgen wij een soft reboot met Bumblebee.

    Maar als er iets is van deze film dat de moeite waard is, dan is het Nitro Zeus. Eigenlijk niet meer dan een rondwandelend vliegtuig met een Shockwave hoofd, maar hij kwam ook eens een keer met een karakter. En wel zo uniek dat je het karakter nergens tegen komt in de rest van de Transformers. Nitro Zeus is namelijk… een aardige Decepticon. Tuurlijk, hij vermoord iedereen waar je bij staat, maar hij is gewoon aardig in de omgang. Waar de meeste Decepticons in de films niks anders doen dan krijsen, kwijlen en hun hoofden laten afrukken door Optimus, heeft Nitro Zeus er gewoon lol in. Kom op Hasbro, neem even de huidige Dreadwing mold en geef hem even een nieuw hoofdje met 1 oogje, en wij zijn al blij.

    #1. Barricade

    Eigenlijk is Barricade onderdeel van het jarenlange project van ‘de schijt hebben aan Prowl’.  Blijkbaar hadden de schrijvers van Transformers iets van ACAB en vonden ze het een beter idee om van de politiewagen een Decepticon te maken. En samen met zijn ‘To Punish and Enslave’ slagzin wist Barricade het zowaar 3 hele films vol te houden. Dat was nog even een gelukkie dat Michael Bay vergeten was hem te vermoorden in de eerste film.

    Vervolgens is het Barricade aardig voor de wind gegaan. Hij wist op te duiken in War for Cybertron, zowel de game als de series als de speelgoedlijn. We hebben inmiddels ook een aardig goed idee van zijn karakter en zijn verhaallijn, namelijk als een corrupte cybertronische agent met een aardige dosis sadisme. Man, dat is in Michael Bay-termen al een soort Shakespeare personage. Voor een hele film franchise die er uit bestaat om een willekeurige naam te nemen en die op weet ik niet wie op te plakken is Barricade een flinke bofbips geworden.

    Heb ik onmisbare karakters vergeten? Mis je nu bijvoorbeeld Canopy, Daytrader, Brains, Bulldog, Squeaks, Scalpel, Reedman, Alice of andere figuren? Erger jij je niet aan Cogman? Moet je niet kotsen van Q zijn gezicht? Laat mij het vooral weten.

    #38646
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    471

    Prima top 5.

    En leuk hoe jouw visie van Barricade aansluit op mijn recente blog van Prowl.

     

    Zoals je inmiddels al een beetje weet, erger ik mij kapot aan de film karakters die zo sterk van het origineel veranderd waren dat ze niet te herkennen zijn, zoals Q, Kids en de Wreckers.

    Maar vooral irritant uit de Last Knight van ik de C-3po achtige Robotbutler Cogman.

    Hij is niet eens een echte Transformer enkel irritant en totaal overbodig.

    Ik weet niet in welk opzicht maar volgens TF wiki zou hij een Headmaster zijn, dus heb ik IDW Galvatron maar op hem afgestuurd. 😉

    #38647
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630

    Als je naar de toys kijkt, die meestal worden gebaseerd op de eerste versie van het script en de eerste designs, dan zie je bij de Deluxe versie van Cogman dat hij bedoeld is als Headmaster.

    En bij Voyager Nitro Zeus kan je ook duidelijk het hoofd verwijderen met een Head Master verbinding. Dus hoogwaarschijnlijk was het de bedoeling dat Cogman in de finale het lichaam van een onthoofde Nitro Zeus zou overnemen. Maar uiteindelijk vergat de film op het eind dat Cogman er überhaupt er in zat.

    Net zoals ik eerlijk gezegd ook was vergeten dat hij bestond bij het maken van deze top 5…

    #38648
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    471

    Hem vergeten is inderdaad de beste optie!

    #38758
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630
    1
     

    TOP 5 G1 Toy features die beter werkten bij de Autobots

    Een tijdje terug heb ik een top 5 getikt over in welke features bij de G1 Transformers. En dan vooral de features die vele malen beter werkten bij de Decepticons dan bij de Autobots. G1 had er namelijk een handje van om features netjes te verdelen tussen tussen beide kampen, maar toch kon je wel zien dat de ene partij er meer werk van maakte dan de andere partij.

    Maar we hebben enkel gekeken naar wat er beter werkte bij de Decepticons, maar hoe werkt het met de Autobots? Zij zijn toch ook in bepaalde dingen beter dan de Decepticons? Okee, ze maken meestal weinig gebruik van paars en lila, en zoeken het meestal op in bontere, primaire kleuren, maar dat betekend niet dat de Autobots niks voor elkaar kunnen krijgen. Daarom deze top 5 aan features die beter werkten bij de goeie knulletjes.

    #5. Trigger-Action

    Met Trigger-Action bedoel ik dus niet dat je tussen de benen van Megatron moest grabbelen. Nee, Trigger-action was een vette feature waarbij je op een knopje moest drukken en opeens was je Transformer zwaarbewapend, zowel in robot als alt-mode. Voordat je ‘It’s High Noon’ kon zeggen had je jezelf de moeite bespaard van een wapentje in de vuisten of schouders van je Transformers te proppen.

    Nu deden zowel de Triggerbots als de Triggercons het, maar de Bots zijn hier duidelijk veel beter in als de Cons. Allereerst hebben Override en Backstreet hun wapens uitdost in meesterlijk chrome, terwijl bij de Cons alleen Windsweeper op dat idee kwam. Bij Ruckus moet je zelfs drie keer kijken voordat je zijn wapens ziet. En Crackcase mag blij zijn dat hij opdook in de Lost Light comics, want hij propt zijn wapens door zijn voorruit mee. Terwijl de Bots er zo ongelooflijk goed er uit zien, dat ik als klein jochie Override bestempelde tot mijn Autobot leider, zijn de Triggercons al met al een zielig zooitje.

    #4. Pullback motors

    Als er 1 feature was die vroeger volgens mij verplicht was om op te duiken in 1 op de 5 stukken speelgoed, dan was het wel de edele puckback motor. Oftwel je zette iets met wielen op je bureau of parketvloer, trok het naar achteren en als je losliet zag je hoe een wonder tot stand kwam. Met enorme snelheid legde je speelgoed 4x de afstand af als dat je het naar achteren had getrokken.

    Nu waren de Decepticons er misschien eerder mee met Runamuck en Runabout, maar voor onze breintjes was dat twee keer dezelfde auto, de ene keer in wit, de andere keer in zwart. Nee, dan de Throttlebots. Die hebben misschien ook bijna 3 keer dezelfde auto, maar er zitten ook een Jeep, Dumptruck en een puur gouden herboren Bumblebee tussen. Dat is pure winst. En nu zit ik mij af te vragen wat er met pullback motors is gebeurt…

    #3. Auto-Transformaties

    Vroeger hoefden we geen €1200 neer te dokken voor een Robosen Transformer, die het hele Transformeren zelf doet. Bijna 40 jaar terug hadden we dezelfde technologie, hoogstens iets eenvoudiger maar je bespaarde wel een hoop op elektriciteit. Okee, qua transformatie stelde het niet veel voor, maar ergens deed een springveer heel erg zijn best.

    En nu noemde ik al eerder Runamuck en Runabout als slecht voorbeeld, en nu doe ik het weer. Want deze Decepticon Battlechargers mochten misschien zelfstandig transformeren, ze werden meer een strijkplank die werd ingeklapt. En strijkplanken zijn niet indrukwekken. Wat houdden de Autobots dan voor beters? De Jumpstarters! Twintwist en Topspin waren elk zo goed stuk speelgoed, dat je ze overal tegenkwam. Als er een vaag Zuid Amerikaans of Chinees bedrijf was om nep-Transformers te maken, dan maakten ze wel een Jumpstarter. Het was genoeg voor deze twee om te promoveren naar de Wreckers, terwijl je een Generations Runabout maar ergens bij een drogist tegenwoordig moet opzoeken.

    #2. Sparks

    Als iedereen vroeger iets deed, dan was het wel roken. Rond de jaren ’80 pafte iets van 85% van het Nederlandse volk, en daar hielden de Transformers rekening mee. Daarom werden sommige figuren uitgerust met een klein vuursteentje, voor spectaculaire vonken. En je kon er ook nog eens prachtige sporen mee maken op je moeders tapijt.  Geen idee waarom je tegenwoordig geen speelgoed meer ziet met vonken actie.

    En als er 1 groep was die van vonken hield, dan waren het wel de Autobots. Niet alleen had je de Sparkabots, maar ook de Monsterbots waren uitgerust met vlammende vonken actie. En waar de Autobots de beschikking hadden over auto’s, een tank, draken en wat de fuck Repugnus ook moet voorstellen, hadden de Decepticons de Firecons. Drie keer dezelfde buikschuivende gremlin. Jongens, als je er geen zin in heb dan hoeft het ook niet.

    #1. Micromasters

    Waar Transformers op een gegeven moment om draaide was vooral om de concurrentie te snel af te gaan en na te doen wat populair was. Verkoopt Masters of the Universe nog steeds goed? Prop wat gespierde mannetjes tussen de Pretenders. Doen de GI Joe’s het opeens beter? Maak Action Masters. En wilt elk kind kleine klote autootjes met een mini-garage er naast van Micro Machines, geadverteerd door een vent met de stem van Blurr? Maak Micromasters!

    En als je mij ooit had verteld dat er geen Decepticons Micromaster bestaan, dan had ik je ook wel geloofd. Want zeg eens eerlijk, wie denkt aan bij Micromasters nu aan Decepticons? Het zijn lieve, kleine schattige kabouter Transformertjes, meer aaibaar dan imponerend. Als ik Greasepit of Skystalker ziet dan geloof je toch niet dat zo’n vrolijk, klein autootje ooits iets stouts kan doen? Dat zou ik eerder geloven bij Groundshaker, die dan weer wel een autobot is. Iets dat zo klein is, kan niet slecht zijn. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de Decepticons staan te wachten op een Piggelmee divisie.

    #38768
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    471

    Heb de top 5 weer met plezier gelezen. 👍

    #38775
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630
    1
     

    Top 5 Satellieten

    Transformers komen uit de ruimte. En weet je wat ook uit de ruimte komt? Satellieten! Okee, de term is vrij breed, en wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor, laten we zeggen, een maan. Maar ik bedoel vooral van die dingesen met van die antennes en zonnepanelen, die we zelf ook in de ruimte mikken. Zodat wij met tante Truus in Canada kunnen bellen, zodat het 8 journaal kan vertellen dat het morgen misschien gaat regenen, en zodat Amerika in de gaten kan houden bij welk olie producerend land ze misschien wat vrijheid kunnen brengen.

    Maar ondanks die hele ruimte connectie zijn er maar bar weinig Transformers die in satellieten veranderen. Het nadeel van Satellieten is immers dat ze maar een beetje in de ruimte rondhangen en vrij weinig doen, behalve dan ervoor zorgen dat je RTL4 op de camping kan kijken. Niet echt de prioriteit van de meeste Transformers. Maar bar weinig is niet helemaal niks, en verrassend genoeg zijn er genoeg Transformers om een hele top 5 mee te vormen. Ik had ook niet gedacht dat het zou lukken.

    #5. Cyberverse Solar Shot

    Ik hoor jullie jezelf nu al afvragen wie nu weer Solar Shot is. In ieder geval geen Transformer waar jullie van hebben gehoord. En enigszins zijn jullie daarin correct. Solar Shot was namelijk niet echt een Transformer, in de traditionele zin. Dit was de satelliet die werd geleverd bij Cyberverse Spark Armor Shockwave. En in tegenstellig tot een standaard Transformer veranderde Solar Shot dus niet in een robot, maar in nieuwe kleertjes voor Shockwave.

    Dus tja, verdient Solar Shot een plek in dit rijtje? Veel meer dan een nieuwe muts, wapen en wat molenwieken voor Shockwave vormt hij nu ook weer niet. Maar anderzijds heb ik het hele goeie argument van ‘tik dan zelf je eigen top 5, als je het zo veel beter weet’. We kunnen ook zeggen dat zijn robot mode gebaseerd is op Beast Machines, en toen kon alles zo een beetje qua designs. En Transformer satellieten zijn nu eenmaal niet eenvoudig te vinden.

    #4. Armada Dead End

    Deze versie van Dead End heeft niet zo veel te maken met Dead End zoals we die gebruikelijk kennen. In plaats van toegevoegde waarde aan de Stunticons was deze Dead End een voetbal met ingebouwd kanon voor Armada Unicron, voor als hij onderweg naar een andere planeet nog tegen een balletje wilde schoppen of een vloot van vijandige schepen aan stukken wilde schieten.

    Deze minicon Death Star is nu niet echt een satelliet zoals we die kennen, met zonnepanelen en zulks, het is meer zijn eigen Death Star. Maar hij is blijkbaar Unicron zijn beste maatje. Hoeveel Armada toys hebben namelijk een speciaal ingebouwd Minicon nestje voor hun opperstebeste Minicon vriendje, waar geen ander Miniconnetje inpast? Juist! Voor iemand waarvoor complete beschavingen vernietigen het idee is van een gebruikelijke dinsdag, is het eigenlijk wel lief dat er een speciaal plaatsje in Unicron is voor Dead End.

    #3. Revenge of the Fallen Soundwave

    Toen in 2009 Revenge of the Fallen zou uitkomen waren we ongelooflijk hyped. Onze boy Soundwave zou er in zitten! De heilige Decepticon drie-eenheid zou bij elkaar komen! Groot was dan ook onze teleurstelling dat Soundwave daar geen zin in had, en zich meer bezig hield met tentakelporno in de ruimte. Hij poept nog even Ravage op aarde, en daar bleef het wel bij. We moesten weer 2 jaar wachten tot Dark of the Moon tot Soundwave en Starscream samen eens op de koffie gingen bij Megatron.

    Het helpt ook niet echt dat Soundwave een best vage satelliet was. Hij is meer een ‘ruimtedinges’ met een hoop flapjes en puntjes, die nog niets eens zijn best doet om zijn hoofd te verstoppen. Dat kunnen we ergens wel begrijpen, dat Soundwave hier op de Energon Ironhide -tour gaat. Zoveel astronauten komen er ook niet langs. Maar het is nogal lui dat zijn Studio Series toy niet verder komt dan een vrij standaard yoga oefening met een standaardje er bij.

    #2. Armada Astroscope

    Astroscope is in zijn eentje zo een beetje een verzameling van alles wat er vet was aan Armada Minicons. Hij is asymetrisch met stijl, zijn gezicht is alsof Lugnut, Whirl en Nitro Zeus een groepsfoto hebben genomen, zijn arm is een enorme raketlanceerder, hij veranderd is een compleet unieke alt-mode en als kerst op het taartje vormt hij met zijn maatjes Sky Blast en Payload ook nog eens de Requim Blaster. Hoeveel fun kan je in 4 centimeter aan Transformers stoppen? Blijkbaar meer dan genoeg.

    En hij doet zo ontzettend goed zijn best een satelliet te zijn, dat het hem wordt vergeven dat hij eigenlijk gewoon zijn armen strekt en gekke dingen doet met zijn benen. Hallo zeg, hij is 4 centimeter lang en hij doet gewoon zijn best alsof hij een onderdeel is van de ISS. Ik ken dingen van 4 centimeter die niet veel verder komen dan wat swaffelen.

    #1. Energon Shockblast

    Wie had er anders ooit op deze plek kunnen staan dan Shockblast? Meneer was immers niet zomaar een satelliet, meneer was een knoert van een satelliet. En okee, deze satelliet was misschien weer de mindere van zijn twee alt-modes (dat heb je altijd), maar je zou zoiets maar boven je hoofdstad hebben zweven. Shockblast zijn satelliet komt immers met een enorm kanon, die zowat even groot is als het figuur zelf. Om niet alleen plaats te geven aan gifgroene punten en zonnepaneeltjes, maar ook nog eens aan een geluidsbox. Voor in de ruimte. In het vacuum. Waar we van Alien hebben geleerd dat niemand ons daar kan horen.

    Niet dat het Shockblast iets uitmaakt, want deze Energon Decepticon was immers het antwoord op onze gebeden. We waren immers al iets van 15 jaar aan het wachten op een behoorlijke Shockwave, aangezien Action Master Shockwave in 1989 zo een beetje de laatste was. Maar blijkbaar had Hasbro tot Dark of the Moon / Transformers Animated maar weinig open oren voor onze gebeden, dus moesten we het met Shockblast doen. Of, als je meer trek had in mosterd met ketchup, dan in Sixshot. Maar laten we eerlijk zijn, wie heeft daar behoefte aan als je jouw satelliet in glorieus paars kan hebben?

    #38812
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    471

    Leuke top 5 weer

    #38815
    SaintPierreNL
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    226

    Leuk om te lezen altijd die top 5’s!

    #38896
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630
    2
     

    Top 5 Space Whatever alt-modes

    Met de vorige top 5 aan satellieten zaten er een hoop vaag gedoe tussen. Dingesen waar we maar Hasbro en Takara op hun woord moeten geloven dat het daadwerkelijk een satelliet is, en waar we maar ons ongeloof aan de kant moesten schuiven. Dit wordt ook wel in vaktermen een ‘space-whatever’-mode genoemd. Nu biedt de ruimte daar ook… euh… de ruimte voor. Je hebt in de ruimte geen weerstand of atmosfeer die er vraagt een beetje aerodynamisch gebouwd te zijn, dus in principe kan alles wel een ruimteschip zijn.

    Maar af en toe gaat het mij toch te ver. Niet alles hoeft er uit te zien als een spaceshuttle, rakket of de Millenium Falcon maar kom op, soms gaat het veel te ver. Ik wil op zijn minst de suggestie van een vleugeltje of een cockpit, zodat ik in ieder geval weet wat de voorkant is. Sommige gevallen zien er uit als een vliegende schnitzel, en je zit jezelf echt af te vragen of je al klaar ben met transformeren of dat je er halverwege maar de brui aan heb gegeven. Speciaal daar voor deze top 5 van grootste Space-whatevers.

    #5. Thrilling 30 Metroplex

    Tja, Metroplex. Hij is een best toffe robot maar hij doet niet echt zijn best in beiden alt-modes. Als ‘stad’ komt hij eigenlijk niet veel verder dan twee snelwegen met tolpoortjes, een garage helemaal bovenin en geen idee wat hij eigenlijk met zijn armen moet doen. Maar met zijn ‘Space-Whatever’ mode gooit hij er eigenlijk helemaal de brui er aan. Want wat moet hij nu precies voorstellen?

    Is hij een soort vliegdekschip op wielen? Een garagebox met kanonnen er voor? Heeft hij al een idee wat hij überhaupt aan moet met zijn armen? Echt veel soeps is het niet, en het helpt ook niet echt dat hij iets te groot is om flexibel een beetje ‘swoesjh’-geluiden te maken terwijl je hem zelf in de lucht houdt, om hem nog iets van de illusie van ruimtereizen te geven.

    En ik weet ook wel dat Fortress Maximus ook niet echt zijn best doet. In de meeste gevallen ziet hij er uit alsof hij na een avond doorhalen op de grond in slaap is gevallen. Maar dat is tot je opeens de White Base ziet in de Gundam serie en weet waar Takara zijn ideeën vandaan haalt. Dus gefeliciteerd, Fortress. Je faalt net wat minder hard dan je witte broertje.

    #4. Animated Voyager Megatron

    En over een avondje doorhalen gesproken; zie de ontwerper van Animated Voyager Megatron. Ergens is het daar heel erg mis gegaan. In principe doet deze Megatron aardig wat goed. Je hebt vleugeltjes, de suggestie van een cockpit, so far, so good. Het hele probleem is echter dat alles achterstevoren zit.

    Kijk nog maar even de eerste episode van Transformers Animated erop na en je ziet dat er geen ene moer klopt aan deze Megatron. Het kanon moet juist naar voren gericht zijn, met de cockpit naar achteren. Het hele animatie design is zelfs 1 van de coolste ruimteschepen uit Transformers historie. En in plaats daarvan krijgen we dus deze Megatron, die om onverklaarbare redenen een schaniertje hebt zodat je de cockpit omhoog kan doen, die je welgeteld nooit en nergens in beide modes hoeft en kan gebruiken. Het helpt ook niet dat hij in Robot mode nauwelijks zijn fusie kanon kan vasthouden, of dat hij rooie nagellak heeft.

    # 3. Studio Series Bumblebee Soundwave

    Eigenlijk wilde ik de RotF Deluxe Soundwave of deze plek zetten. Hij heeft immers een derde mode als ruimteschip, of eigenlijk meer een Mercedes logo. En toen dacht ik: ‘Nee, ik moet Siege Soundwave hebben’. Dat is immers ook een blokkendoos met wat motoren er tussen, en om één of andere reden veel te veel ski’s. Maar eigenlijk weten we allemaal dat de Studio Series Soundwave uit de Bumblebee film de absolute winnaar is.

    En niks ten nadele van het figuur. SS Soundwave is naar mijn mening één van de mooiste Soundwave’s ooit. Zolang hij maar een robot blijft. Zodra hij transformeert beginnen de problemen. En ik weet ook dat zijn transformatie maar ergens uit iemands neus moest worden getrokken, maar jeemig. Als je deze Soundwave in een restaurant bestelt krijg je er friet en een salade bij, zo erg lijkt hij op een Schnitzel. Geen spoor van voorstuwing of wat de voorkant precies is, en waar het opeens een goed idee lijkt de schroefgaten als 5 mm poort te gebruiken. Laten we het er maar simpelweg op houden dat dit niet de mode is waar voor je Soundwave koopt.

    # 2. Revenge of the Fallen the Fallen

    Je zou maar the Fallen zijn. Er wordt een complete film naar je vernoemd. Megatron wordt opeens gedegradeerd tot je hulpje. Prime wilt graag je gezicht hebben. En niemand komt op het idee een alt-mode voor je te ontwerpen. Voor een franchise genaamd Transformers lijkt mij dat toch vrij essentieel. De speelgoedontwerpers van Hasbro/Takara hadden ook zoiets en gingen daarom zelf maar aan de slag. En toen kregen we dus dit.

    Het ziet er uit alsof een lading prikkeldraad en een kreeft tegelijkertijd proberen een vliegtuig te worden tijdens een spelletje Twister. Met grote tenen die aan de uiteindes bungelen, grote handen met te veel vingers die uit alle macht de altmode bij elkaar te houden en vooral veel onderdelen waarbij jezelf af vraagt of je het wel goed doet. En het mooiste van dit alles is, dat toen er een Studio Series versie van the Fallen gemaakt moest worden, ze gewoon dezelfde alt-mode hebben gebruikt, aleen veel erger. The Fallen heeft geen idee wat hij aan het doen is. Wat eigenlijk ook heel erg past bij het plot van Revenge of the Fallen.

    #1. Transformers Prime Unicron

    Toen Hasbro het resultaat zag van hoe Takara een toy had gemaakt van Prime Unicron, hadden ze zoiets van ‘weet je wat, zullen we hier een Japan Exclusive van maken’. Want ze wisten dondersgoed dat er niemand in het Westen zou zijn die wist wat hij of zij hiermee aan moest. Nu gaat er al heel veel mis in de robotmode, met kerstboomhanden, een ruggewei en een miniscuul kopje. Maar het is vooral in alt-mode wanneer alles mis gaat.

    In eerste instantie veranderd Unicron namelijk in zijn eigen hoofd. Of een berg met zijn hoofd. Ik heb ook geen idee waar ik naar kijk. Maar daar blijft het niet bij, want officieel heeft Unicron namelijk een extra alt-mode, waarbij je dus de berg plat of de grond legt en jezelf verteld dat dit een ruimteschip is. Juist. Iemand wilde blijkbaar heel vroeg naar huis.

    En trouwens, wanneer je net denkt dat het niet veel erger kan met Prime Unicron dan deze rechtstreeks uit de reet getrokken derde alt-mode, dat het meest bizarre is wat je ooit ziet, blijkt dat deze Unicron nog een vierde alt mode heeft, als Powerarmour voor Optimus Prime of Megatron. En dit is dan het moment dat je besluit dat je meer alcohol dient te nuttigen om deze dag door te komen.

    Ken jij anders ook Transformers ruimteschepen die je op niks vindt lijken? Zie jij Kosmos bijvoorbeeld eerder als een GFT-bak dan een vliegende schotel? Weet je niet waar je naar kijkt bij Quickswitch, Sixshot of Shockwave? Laat het vooral weten!

    #38904
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    471

    Prima top 5 weer, zelf had ik moeite met het Transformeren van de 2007 Megatron, zijn alien Jetmode zag er van voren wel goed uit maar de achterste helft sloeg nergens op, schijnbaar dacht men bij the Fallen laten we het nogmaals doen maar dan nog een stuk erger.

    #38905
    SaintPierreNL
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    226

    Hahahaha deze is weer erg vermakelijk! 😀

    #38906
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630

    Geloof me, ik heb ook lang getwijfeld met 2007 Leader Megatron, met zijn klompen die onder zijn vleugels zijn gepropt en zijn hoofd bovenop die wordt verstopt door een mondkapje. Of de Voyager Megatron, die groot grossiert in transparant plastic. Maar beiden hebben tenminste nog iets van een swoeshj-factor. Plus de Studio Series Megatron en 2007 Legends Class Megatron lieten zien dat je er nog steeds een behoorlijk ruimteschipje van kan maken.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 122)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.