154

Welkom Discussies Reviews Legacy Evolution Shrapnel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #36937
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    564
    2
     

    Oh jee, wat heb ik toch een gekke verhouding met de huidige Insekticons, die op duiken in Legacy. Toen ik Kickback voor het eerst zag bijvoorbeeld, had ik zoiets van ‘die slaan we mooi over’. Afgaand op de promo beelden en de video vond ik het figuur niks. Een houten klaas wiens transformatie er uit bestaat dat hij ingewikkeld op zijn rug gaat liggen. Ik besloot maar mijn geld op zak te houden en tevreden te zijn met mijn Thrilling 30 Insekticon figuren.

    Echter, van alle kanten hoorde ik denderende verhalen over Kickback, en toen ik hem opeens vrij goedkoop tweedehands kon aanschaffen heb ik het toch maar geprobeerd. En inderdaad, jullie hadden allemaal gelijk. Kickback is awesome. Okee, zijn sprinkhaanmode ziet er gewoon uit als een robot die ingewikkeld op zijn rug is gaan liggen, maar als robot is hij geweldig. Ik ben zo blijk met Kickback, dat toen ik van de week zag dat ik bij Superzero al Shrapnel kon kopen, ik dat gelijk heb gedaan.

    Echter, Shrapnel is geen Kickback. Shrapnel is een nogal koude douche. Wat is er mis met mij, dat ik bij Kickback gelijk al de nadelen kon vergeven toen ik hem in mijn handen had maar met Schrapnel ik toch wel een lading buyers-remorse heb? Waarom kan ik gewoon niet blij zijn?

    Shrapnel voelt gewoon fout in de hand. En ik moet echt diep zoeken waar dat aan ligt. Want op papier doet hij toch gewoon hetzelfde als Kickback. Je frut wat met zijn armen en beentjes, verstopt zijn hoofd achter een klepje en zet op zijn rug een klerenhanger uit elkaar en dat was het dan. Je zit met verstandshuwelijk tussen een doosje en een nijptang wat dan een soort kever moet voorstellen.

    Als ik er over nadenk dan ligt het toch aan de schaal van Shrapnel. En dan bedoel ik niet dat hij een Scout figuur moest zijn, of juist een Voyager. Nee, ik bedoel de schaal van zijn lichaam. Als ik Shrapnel los in mijn hand heb, vind ik hem gewoon een klein deluxe figuurtje, waarbij ik dan blij ben dat hij tenminste drie geweertjes heeft om zijn prijs te rechtvaardigen. Ik was dat ook helemaal verbaasd dat toen ik hem voor de foto’s naast Kickback zette, hij juist ietsje groter bleek! Terwijl ik Kickback een flinke Deluxe vindt!

    Het probleem bij Shrapnel is dat zijn hoofd zo klein is, opgepropt tussen die nijptang. Zijn lichaam mag dan breder zijn als dat van Kickback, maar heeft ook minder body. En dat soort dingen zorgen er toch voor dat ik hem dus niet kan vergeven dat hij er een beetje zijn pet er naar gooit als het op alt-mode aan komt.

    Met de Thrilling 30 Shrapnel heb ik toch het gevoel dat ik met een kever te maken heb, maar met Legacy Shrapnel vraag ik mij toch teveel af waar ik naar kijk. Zijn armen hangen daar maar, zijn teentjes bungelen er achteraan. Dat deed G1 Shrapnel ook, en dan zelfs nog met wielen, maar dat maakt dit figuur er niet beter op.

    Ik merk toch bij mijzelf dat ik bij een Insekticon toch liever een insect heb dan een doosje. Dat creepy crawly gevoel. Veel pootjes helpen daar bij, en daarom voel ik mij toch een stuk beter bij Thrilling 30 Shrapnel dan de nieuwe. Ik moet wel zeggen dat het inpluggen van die twee paarse geweertjes erg helpt om hem te verkopen als insect, maar voor mij is dat niet genoeg.

    Oh ja, en die 3 guns pluggen gewoon slecht in elkaar. Dat grote wapen wat je er mee maakt blijft nauwelijks in elkaar zitten.

    #36945
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    470

    Jammer dat hij tegen valt, wel goed om te weten!

    #37008
    Snaptrap78
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    79

    Ik heb Shrapnel ondanks de reviews ook besteld. Noem het nostalgie, noem het dwangmatig (“ik heb Kickback dus nu moet ik de rest ook”), maar goed.

     

    Ik denk dat de afmeting zo scheef lijkt door de verhoudingen. Kickback bestaat voor 95% uit lichaam en 5% voelspriet, maar Shrapnel is ca 60% lichaam en 40% pincers. Daarnaast ziet Kickback er wat organischer uit terwijl bij Shrapnel zelfs de “poten” niet op poten lijken.

     

    Wat me trouwens wel opviel is dat in het artwork van Shrapnel zijn robot-onderarmen duidelijk niet zijn vastgeklikt aan het lichaam, maar juist een beetje naar buiten draaien, en vervolgens de blasters daar in zijn geklikt maar ook weer in een iets andere hoek (zie foto). Dat geeft ‘m toch een iets minder baksteen-achtige look. Weet niet of dit in het echt ook te doen is, of dat ie dan minder stabiel wordt?

     

    #37011
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    564
    1
     

    Dat is een goeie observatie. Zijn lichaam is ook iets gedraaid vergeleken zijn achterlichaam. Ik denk dat de artist Shrapnel ook wat meer karakter wilde geven dan enkel een doosje met nijptang.

    Wat ook denk ik een ding is, is dat Shrapnel altijd wel een beetje het derde wiel aan de wagen is van de Insecticons. Kickback is duidelijk de leider, Bombshell is een soort sadistische breindokter met zijn hersenimplantaten, en Shrapnel… loopt er een beetje achteraan.

    En ik ken het dwangmatige. Bombshell komt bij mij ook in huis, al ziet hij er uit als de liefdesbaby van een waterpomptang met een Liga Milkbreak.

    #37057
    Snaptrap78
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    79

    Ik zag de Insecticons juist meestal als gelijkwaardig, althans gekeken naar de officiële profielen. Elk van hen was expert op zijn eigen gebied van marteling: Kickback gebruikte chantage, Bombshell mind-control, en Shrapnel elektriciteit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.