152

Welkom Discussies Algemene discussie 2022 in review

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #35373
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630
    2
     

    Ja mensen, 2022 is alweer bijna op. Dus het wordt stilaan tijd lijstjes te maken om het jaar af te sluiten! Geef hieronder even antwoord op de volgende vragen, en als je er wat meer over wilt vertellen, wordt dat natuurlijk gewaardeerd. En het gaat natuurlijk over hoe 2022 voor jou was. Mocht je dus iets te vertellen hebben over een Transformer uit 1986 die je dit jaar heb gekocht, dan is dat natuurlijk ook okee.

    1. Wat is jouw favoriete Transformer toy van dit jaar?
    2. Wat is jouw favoriete Generations toy van dit jaar?
    3. Wat is jouw favoriete Studio Series toy van dit jaar?
    4. Wat is jouw favoriete Masterpiece toy van dit jaar?
    5. Wat is jouw Transformer moment van dit jaar?
    6. Wat is jouw minst favoriete Transformer toy van dit jaar?
    7. Wat is jou Transformer dieptepunt van dit jaar?
    8. Waar kijk je naar uit in 2023?
    9. Naar welke al aangekondigde toy kijk je het meest uit?
    10. Van welke Transformer moeten we volgend jaar een nieuwe toy krijgen?
    #35374
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630

    Gelijk maar voor mijzelf invullen.

    1. Wat is jouw favoriete Transformer toy van dit jaar?

    Voor mij is het Legacy Motormaster. Toen ik eerst hoorde dat ze de Stunticons opnieuw zouden doen, had ik zoiets van ‘maar ik heb toch al een Menasor in Combiner Wars’. Maar wat verbeterd deze Motormaster toch een hoop. Ik vind het al geweldig dat hij zonder de rest van de Stunticons hij al een geweldige Menasor kan zijn. Hoe super de transformatie in elkaar steekt. Zijn kleine vrachtwagen voetjes. Wat voor een baas zijn truck mode is. Ik had nooit verwacht dat de commander class echt gebruikt zou worden door Hasbro om uitblinker na uitblinker te maken.

    2. Wat is jouw favoriete Generations toy van dit jaar?

    Ik ga gelijk deze kans gebruiken om een andere Transformer in het zonnetje te zetten. En dat is Transmetal 2 Megatron. Okee, ik ben natuurlijk nog high van zijn nieuwheid, maar het is voor het eerst sinds tijden dat ik een leaderclass in mijn handen heb die echt voelt als een leaderclass. Zijn nek en staart met al zijn segmenten, de enorme vleugels, de schubben en de vette kleuren, je ziet overal waar je geld is gebleven. Zijn drakenmode is ook nog eens uitstekend in poses te zetten, en verdubbeld zowat zijn formaat.

    3. Wat is jouw favoriete Studio Series toy van dit jaar?

    Hij is misschien niet de beste, of biedt het meeste waar voor zijn geld, maar toch ga ik voor Studio Series ’86 Voyager Ironhide. Waarom? Omdat ik maanden aan niks anders kon denken. De aankondiging, het schrikken dat hij niet veel groter was dan de Deluxe versie, de reviews die binnenkwamen tot ik hem nu uiteindelijk in handen had. Het was de hele trip. En dat terwijl ik dit jaar al met al 3 Ironhides heb gekocht, want DK2-Guard en SS deluxe Ironhide heb ik er ook maar bij in huis gehaald.

    4. Wat is jouw favoriete Masterpiece toy van dit jaar?

    Ik heb hem nog niet gekocht, want ik koop niet veel Masterpieces, maar als ik er tegenaan loop moet ik toch maar eens Skids in huis halen. Als More Than Meets the Eye fan moet je natuurlijk Skids in huis hebben, maar hoe hij van een flinke Masterpiece weet te krimpen naar het formaat van de Deluxe toy in zijn transformatie lijkt mij pure magie. En bovendien is de deluxe toy zelf vrij crappy.

    5. Wat is jouw Transformer moment van dit jaar?

    De ontdekking van Transformers.nu voor mij. Ik zat hier met 2 dozen oude Transformers die ik kwijt moest en na corona was ik op zoek naar een beurs, zo kwam ik hier terecht. Niet dat er veel hier gebeurt, toch kijk ik 5x per dag of er wat is bij gekomen. En als het moet tik ik deze hele site hier zelf wel vol. Ik vind het hier gewoon erg fun, en het ontbrak nogal in mijn leven.

    6. Wat is jouw minst favoriete Transformer toy van dit jaar?

    Skids die slecht transformeert, Knockout die zijn details mist, leader class laser Optimus die bijna slechter is als het origineel, ss Jolt die heel moeilijk doet om van een saaie bot in een nog saaiere auto te veranderen… Maar ik ga toch voor Skullgrin. Hij veranderd van een saaie robot met een metal hoofd naar een strijkplank. Hij mist de bulk van de originele pretender, het monsterlijke. Nu is hij vooral niks.

    7. Wat is jou Transformer dieptepunt van dit jaar?

    Het overlijden van Derrick J. Wyatt. Ik ben een enorme animatiefan, en zijn werk als designer is zo belangrijk voor mij. Als lead designer voor Transformers Animated heeft hij een enorme draai aan de Transformers gegeven. En nu is hij zo ellendig en vroeg overleden. Ik vind het echt afschuwelijk.

    8. Waar kijk je naar uit in 2023?

    Dit jaar lukt het mij niet, maar ik wil echt verdomd graag Earthspark kijken. Ik hoor allemaal heel interessante dingen er over. Het schijnt de beste Megatron ooit te hebben.

    9. Naar welke al aangekondigde toy kijk je het meest uit?

    Tarn. Zijn er dan andere opties?

    10. Van welke Transformer moeten we volgend jaar een nieuwe toy krijgen?

    We zitten al veel te lang zonder een goede Thunderwing. Het schijnt dat ze voyager Jhiaxus ervoor willen verbouwen, maar eigenlijk vind ik dat Thunderwing een Leader Class hoort te zijn.

    #35383
    TillAllAreOne
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    307
    1
     
    1. Wat is jouw favoriete Transformer toy van dit jaar?
      Oef! Het is vooral erg schrikken als ik terugkijk wat ik allemaal weer heb aangeschaft hahaha. (niet uitrekenen, niet uitrekenen… shit!). Om niet hetzelfde als Harm te zeggen (want het is eigenlijk inderdaad Motormaster), noem ik Legacy Jhiaxus. Gewoon een heel  goed uitgedokterde Transformer met leuke vernuftigheden (is dat een woord?). Maar eigenlijk gewoon dus Motormaster. Ja. Zeker Motormaster. (al HAAT ik echt die “leuke” klepjes waardoor de benen van Menasor dicht zijn: een combiner moet niet afgedekt worden, het moet te zien zijn dat hij gecombineerd is! En de verhoudingen van het zwaard kloppen niet lekker: is te klein voor Menasor)
    2. Wat is jouw favoriete Generations toy van dit jaar?
      Generations…. Uhm. Daar vallen ook de WFC en Legacy lijn onder toch? Ik ga eigenlijk voor een hele simpele: Cosmos! Was erg blij dat dit character een zeer goed gelukte nieuwe toy kreeg!
    3. Wat is jouw favoriete Studio Series toy van dit jaar?
      Er zijn heel wat mooie pareltjes uitgekomen dit jaar. Bij deze vraag smokkel ik een beetje, want ik vind eigenlijk alle Dinobots tot nu toe zeer geslaagd: ik heb weinig tot niets aan te merken op Grimlock, Slag (en niet Slug grrrrr) en Sludge. Kijk dan ook erg uit naar Snarl en Swoop.
    4. Wat is jouw favoriete Masterpiece toy van dit jaar?
      Mjah, dat zijn er 2 tegelijk: dit jaar kocht ik zowel MP1 als MP10 compleet in box. Dus hoe saai dan ook: Optimus it is! (al zijn ze sec genomen niet van dit jaar natuurlijk, maar ik heb ze wel dit jaar aangeschaft)
    5. Wat is jouw Transformer moment van dit jaar?
      Mjah, voor mij persoonlijk, zojuist gebeurd: de aanschaf van G1 Megatron! Hoe KAN die nou ontbreken in mijn collectie! Gewoon nooit een goede tegengekomen!
    6. Wat is jouw minst favoriete Transformer toy van dit jaar?
      Ondanks dat ik de bot mooi vindt, maar man man man…. Hadden ze de alt-modes van Legacy Blitzwing nou echt niet beter kunnen uitvoeren? Een jet met een paar blokken eronder? Lekker aerodynamisch. En leuk dat Hasbro trouw aan het origineel blijft, maar die cockpit had zo makkelijk weg kunnen worden gewerkt in de tank-mode! En toch… hij zal alleen als bot in de vitrine komen te staan, dus wie weet (als ie afgeprijsd is dan)
    7. Wat is jouw Transformer dieptepunt van dit jaar?
      Ik kan echt ff niks bedenken? Ben blij met dat de Transformers nog steeds relevant zijn!
    8. Waar kijk je naar uit in 2023?
      Ik ben erg benieuwd naar Rise of the Beasts, vooral omdat de film niet door Michael Bay is geproduceerd (gelukkig, kan niet tegen dat typisch Amerikaanse plakkerige dat er vanaf druipt in zijn “universe”: bah!) Maar het kan twee kanten op, hopelijk valt het de goede kant op: afwachten!
    9. Naar welke al aangekondigde toy kijk je het meest uit?
      Ungh…. Tarn zeker. Maar ik hoor net ook dat Snarl in de Stuidio Series uit gaat komen!
    10. Van welke Transformer moeten we volgend jaar een nieuwe toy krijgen?
      Ik vind het eigenlijk tijd worden voor een goede Aerialbots of Combaticons remake! We hebben nu Devastator en Menasor opnieuw gekregen, tijd voor Superion en Bruticus! En jaja, ik weet het: hier spreekt een ongelofelijke fanboy (ehm, fanman?) van Bruticus. Maar ook Superion zou ik erg gaaf vinden daar dat mijn  eerste G1 combiner was.

      Leuke manier om terug te kijken Harm! Top-topic! Ehm. TOP-ic!

    #35390
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630

    Jup, onder Generations reken ik Legacy, Siege, Kingdom, Earthrise, Power of the Primes, War for Cybertron, Titans Return, Fall of Cybertron, Henkei, Combiner Wars, Classics, United, Velocitron 5000 en Buzzworthy Bumblebee. Maar Generations tikt sneller.

    #35391
    Rodimus
    Rol:
    Moderator
    Berichten:
    469

    1. Wat is jouw favoriete Transformer toy van dit jaar?

    WFC Rodimus Prime, wat een goede toy van mijn favoriete karacter. De Autobot Ark was een goede tweede

    2. Wat is jouw favoriete Generations toy van dit jaar?

    Buzzworthy Bumblebee Orgion Deze Bumblebee veranderd in zijn Cybertron modus die in de eerste cartoon te zien was, maar heeft een vrij getrouwe Bumblebee uiterlijk, met een Jetpack en Energie stafen als extraatje.

    3. Wat is jouw favoriete Studio Series toy van dit jaar?

    Junkheap, eindelijk een andere Junkion dan Wreck-Gar

    4. Wat is jouw favoriete Masterpiece toy van dit jaar?

    Ik heb dit jaar geen Masterpeice toy gekocht, maar toen hij uitkwam vond ik de Masterpiece Thunderkracker erg mooi.

    5. Wat is jouw Transformer moment van dit jaar?

    Mijn YT video’s zijn dit jaar meer tot leven gekomen, en het publiek gegroeid, mede ook dankzij deze side, Transformers.nu is ook een goede tweede.

    6. Wat is jouw minst favoriete Transformer toy van dit jaar?

    Ik ben niet heel erg ontevreden, maar de nieuw aangekondigde Legacy Dinobots vond ik echt geen gezicht.

    7. Wat is jou Transformer dieptepunt van dit jaar?

    Overduidelijk dat ik vanwege Corona besmetting niet aanwezig heb kunnen zijn in de TF beurs Edam, ik had ook graag de mensen hier als Floris & Harm in levende lijve ontmoet.

    8. Waar kijk je naar uit in 2023?

    Uiteraard de aankomende TF film, en ik hoop dat er snel bekend wordt welke uitgever nieuwe TF strips zal uitbrengen.

    9. Naar welke al aangekondigde toy kijk je het meest uit?

    Scraphook. Ik heb  op mijn kast de Autobots 86, de Decepticons 86 & de Quintessons, ik heb nog een paar Junkions nodig om de display compleet te maken.

    10. Van welke Transformer moeten we volgend jaar een nieuwe toy krijgen?

    Meer Junkions, meer casetbots voor WFC/Legacy Soundwave & Blaster, een niet of zelden eerder uitgebrachte Transformers zoals Xaaron & Straxus

    #35601
    Snaptrap78
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    79

    1) Wat is jouw favoriete Transformer toy van dit jaar?

    Er waren veel goede, maar ik denk toch Legacy Transmetals-II Megatron, met als runner-up Legacy Motormaster.

     

    2) Wat is jouw favoriete Generations toy van dit jaar?

    Zelfde als vraag 1.

     

    3) Wat is jouw favoriete Studio Series toy van dit jaar?

    Studio Series 86 Arcee.

     

    4) Wat is jouw favoriete Masterpiece toy van dit jaar?

    Geen, ik verdiep me niet in Masterpieces.

     

    5) Wat is jouw Transformer moment van dit jaar?

    Het gerucht over de Nemesis als een komend Titan Class figuur.

     

    6) Wat is jouw minst favoriete Transformer toy van dit jaar?

    Een erg dubbele vraag… Legacy Soundwave is in zijn robotmode éen van mijn favorieten, maar zijn “vliegende brik”-altmode is echt onvergeeflijk.

    Wreck ‘n’ Rule Springer was ook teleurstellend. Instabiel, lastig transformatie, losvliegende onderdelen, en dat voor twee bijna identieke altmodes.

     

    7) Wat is jou Transformer dieptepunt van dit jaar?

    Lezen dat Titan Class Metroplex eraan kwam, om dan vervolgens te zien dat het niet de G1-versie was maar een soort wit-blauwe Fisher Price-graafmachine…

     

    8) Waar kijk je naar uit in 2023?

    Uitbreiding van Legacy Evolution.

     

    9) Naar welke al aangekondigde toy kijk je het meest uit?

    Nemesis is nog niet officieel, dus voor nu even Skyquake, Magnificus en Needlenose.

     

    10) Van welke Transformer moeten we volgend jaar een nieuwe toy krijgen?

    Allereerst een fatsoenlijke, niet-core, niet-Shattered Glass versie van Soundwave. Liefst in de Studio Series 86 lijn.

    Daarnaast persoonlijke G1-favorieten als Hun-Grrr, Snaptrap, Scattershot en Octane. En een paar goedkopere re-releases van Leader/Commander Class figuren als Shockwave en Astrotrain zonder all die accessoires die de prijs onnodig opdrijven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.