152

Welkom Discussies Algemene discussie Top 10 Transformers

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #23891
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Ik ben wel benieuwd wat eenieders favoriet is dus misschien is het leuk om van iedereen zijn top-10 te vernemen. Ik zal beginnen met die van mij:

    1. Swoop

    2. Devastator/constructicons

    3 Soundwave met mijn favoriete casette ravage

    4 Hound

    5 Mirage

    6 Thundercracker

    7 Megatron

    8 Optimus Prime

    9 Whirl

    10 Jetfire

     

    #23901
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Bedoel je de top 10 Transformers karakters uit een cartoon of de top 10 Transformers toys? Daar kan nogal verschil in zitten. Ironhide bijvoorbeeld, hij is heel stoer in de serie maar valt voor de meeste enorm tegen als toy.

    #23941
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Hallo Floris. dit is mijn top 10 qua toys. Inderdaad qua cartoon characters zou hij bij mij er wel anders uitzien,

    #24046
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Zo ik moest even nadenken maar hier is hij de top-10:

    1. G1 Killbison

    2. G1 Crosshairs

    3 G2 Jetfire

    4 G1 Warpath

    5 G1 Quake

    6 G1 Brawl

    7 G1 Guzzle

    8 G1 Bludgeon

    9 G1 Venom

    10 G1 Jetfire

    Dit lijstje komt echt tot stand d00r wat ik als kind helemaal fantastisch vond en ook had. En dus suf mee gespeeld heb zeg maar. Veel tanks want dat vond ik erg gaaf. Killbison staat daarom ook op 1. Ik heb zelf op deze tank gewerkt dus hij heeft zeker sentiment.

    #24163
    Barry
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    19

    Zo dat word lastig maar hier komt ie:

    1) Liokaiser
    2) Hound
    3) Soundwave
    4) Browning
    5) Hotrod
    6) Raiden
    7) Smokescreen
    8) Devastator
    9) Cyclonus
    10) Black Zarak

    #24166
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Kijk Barry, jouw liefde voor de Japans toys komt zeker terug in je lijstje.

    #24167
    Barry
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    19

    Jazeker maar ik vind ze allemaal om verschillende redenen mooi, van de ‘standaard’ g1 blijft hound voor mij een pronkstuk, wat een mooie details met als dat chroom (alleen die korte armpjes…). Liokaiser vind ik mooi vanwege dat (los van het hoofd) geen losse parts nodig hebt om hem te formeren. En soundwave, tja wie vind dat geen koole bot…. gaaf gewoon. Zo kan ik nog wel uren doorgaan… zoveel moois!

    #24345
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Moest er even goed over nadenken, want ‘kill your darlings’ is altijd moeilijk. Gebaseerd op deels wat ik vanuit mijn jeugd heb en deels wat ik gaandeweg verzameld heb, is dit mijn top 10:

    1. Optimus Prime
    2. Inferno
    3. Grimlock
    4. Megatron
    5. Defensor
    6. Soundwave
    7. Fortress Maximus
    8. Blitzwing
    9. Hound
    10. Bruticus

    #27987
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    76

    Mijn favoriete Toys die ik heb staan zijn:

    10) Rodiums Prime (Power of the Primes)
    9) Shrapnell (Generation 1)
    8) Menasor (Generation 1)
    7) Starscream (WFC Earthrise)
    6) Optimus Prime (Generation Selects / Shattered Glass)
    5) Skyfire (WFC Siege)
    4) Quinesson Pit of Judgement
    3) Sleeping Optimus Prime (Generations Selects / Earthrise)
    2) Galvatron (WFC Kingdom)

    1) Scorponok (WFC Earthrise)

    #27988
    TillAllAreOne
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    307
    1
     

    Pffffff…. Dat is pas lastig zeg.  Het is ook een beetje appels met peren vergelijken: G1 redt het niet qua “cartoon-accurate” en “posability” t.o.v. de huidige generatie. But here goes!

    1. Bruticus

    2. Unicron

    3. Optimus Prime

    4. Scorponok

    5. Jetfire

    6. Starscream

    7. Soundwave

    8. Astrotrain

    9. Hardhead

    10. Grapple

     

     

    #33911
    Junkion
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    630

    Ik ben geen G1 verzamelaar. Maar ik wil toch wel even in mijn collectie kijken wat mijn favoriete figuren zijn.

    1. Transformers Prime First Edition Optimus Prime – Hou hou van Transformers die ik probleemloos kan transformeren maar als ik klaar ben, ik vervolgens geen idee heb hoe het figuur in elkaar zit. First Edition Prime is dat en zoveel meer. Uiteindelijk eindig je met een geweldig figuur, die helemaal klopt met de show, met schitterende wapens en voor een retail prijs schitterend uitgevoerd.
    2. Masterpiece Soundwave – Hoe kan je het mooier krijgen dan Soundwave. Hoe prachtig hij is een doos met een klepje veranderd. Het naadloze design en hoe zijn cassettes in het figuur zijn verwerkt. Er is 1 stapje in zijn transformatie die ik zo irritant vind dat hij niet op nummer 1 staat, maar voor de rest…
    3. Prime Vehicon – Hier heeft een briljante engineer een koekje verdient. Niet alleen ziet hij er uit alsof het de batmobiel zelf is, maar ook weet hij dat te doen door zijn altmode in zijn kuiten te proppen.
    4. Kingdom Galvatron – Toen ik het figuur eerst zag had ik totaal geen zin deze te kopen. Ik vond mijn Titans Return Galvatron goed genoeg en nu moest ik opeens dubbel zoveel betalen voor een even groot figuur? Ammehoela. Tot ik het in mijn handen had, en het 1 van mijn favorieten werd. Ik snap nog niet eens hoe hij het doet, maar het figuur is zoveel beter als je het in je handen hebt.
    5. Cybertron Hot Shot – Eenvoud. Dat is alles. Cybertron Hot Shot heeft een bitching altmode, maar zijn transformatie is zo eenvoudig en toch levert het niks in qua speelbaarheid. Hij ziet er ook nog eens geweldig uit en er mag wel eens meer liefde naar dit figuur verzonden worden.
    6. Classics Cyclonus – Ik hou van competente Decepticons en Cyclonus is net als Soundwave daar een geweldig voorbeeld van. En dan zijn briljante Classics figuur, die vanuit zijn kleine borstkas een enorme spitse neus verstopt. De Kingdom versie is bijna even goed (en is bovendien een voyager, wat elke Cyclonus moet zijn), maar ik gun het toch de Classics versie. Al is het maar vanwege Nightstick.
    7. Masterpiece G2 Sideswipe – Dit figuur is zo gigantisch uitgesproken ’90’s. Zijn grimas, de wielen op zijn schouders met puntjes, zijn guns, zijn stickers… dit figuur is zo fout en tegelijk zo goed.
    8. RID Scourge – Geef je oude troep een nieuw likje verf en opeens heb je 1 van de beste figuren ooit. Laser Prime kwam al helemaal in het staartje G1, als het al niet G2 was uit, en was voor 5 jaar lang zowat het beste figuur ooit. En toen kwam opeens Scourge en deed precies hetzelfde, maar dan in stijlvol zwart. En stijl is alles.
    9. Animated Arcee – Standaard oplossing bij Fembots is gewoon de hele altmode op de rug te plempen en dan een bikini model er onder te verstoppen. Ze doen het bijna allemaal. En toen was er Animated Arcee. Even afgezien van die enorme vinnen (die je gelukkig er af kan halen en vergeten) weet ze perfect haar bot en alt mode samen te voegen, in een schitterend design.
    10. War for Cybertron Megatron – 1 van mijn kleinste Megatrons uit mijn collectie, en toch 1 van de meest megatronigste Megatrons die ooit heeft gemegatront.
    #34290
    Snaptrap78
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    79

    Lijst wijzigt per dag, maar deze zitten er meestal wel in:

    1) Scorponok

    2) Snaptrap

    3) Hun-Grrr

    4) Misfire

    5) Metroplex

    6) Trypticon

    7) Soundwave (en Laserbeak)

    8) Cosmos

    9) Motormaster

    10) Perceptor

     

     

    #34294
    SaintPierreNL
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    219

    1. Predaking

    2. Snarl

    3. Swoop

    4. Omega Supreme

    5. Scorponok

    6. Jetfire

    7. Bruticus

    8. Optimus Prime

    9. Piranacon

    10. Grimlock

    #34784
    Stepper81
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    6

    Easy 😀

    1: Prowl
    2: Skywarp
    3: Stepper
    4: Megatron (G1)
    5: Megatron (Car Robots)
    6: Sky Byte (Car Robots)
    7: Jazz
    8: Hot Rod
    9: Cyclonus
    10: Menasor

    #34797
    Targetmaster
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    10

    Top 10 toys op dit moment:

    1. Titans return Blaster

    2. G1 Optimus

    3. G1 Megatron

    4. G1 Snarl

    5. G1 Grimlock

    6. Kindom Rodimus Prime

    7. Henkei Thundercracker

    8. G1 Bruticus

    9. G1 Piranacon

    10. Animated Optimus Prime

    Maar goed dit kan volgende week weer anders zijn 🤔

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.