Welkom Community Algemene discussie Nederlandstalige Transformers afleveringen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Stefan
    Rol:
    Moderator

Ik kan me ook een Nederlandstalige aflevering herinneren. Volgens mij is er verder nooit iets vertaald van vroeger en begon dat pas bij Armada. Het zou leuk zijn dat nog een terug te horen. Was volgens mij de aflevering op Paradon met Sandstorm en Cyclones.

Weet iemand hier iets meer van?

Kees
    Rol:
    Moderator

Nederlandse gedubde G1 Transformers afleveringen? Dat zegt mij even niks. Zou wel grappig zijn, met de stem van Gargamel als Galvatron. Zie het al helemaal voor me haha.

Kees
    Rol:
    Moderator

@Stefan, ben even op onderzoek uit gegaan, want het is toch wel interessant om te weten. En je hebt gelijk, een aantal aflevering is later opnieuw in het Nederlands gedubd. Nu nog uitzoeken welke dat nog meer zijn geweest. Goed geheugen hoor!

Floris
    Rol:
    Eigenaar

Ik weet hier nog wat meer over @Stefan. Ik ben opgegroeid met een gekopieerde videoband van de eerste afleveringen (de eerste ‘more then meets the eye’ afleveringen). Deze zijn Nederlands gesproken. Zonder die videoband was ik waarschijnlijk nooit een Transformers fan geworden.

Ik zit er al een tijdje aan te denken om hier een cam-versie van te maken en op Youtube te plaatsen want de stemmen zijn fenomenaal. Megatron klinkt veel gemener in het Nederlands. Ratchet: “Ik weet het niet jongens, Prime ziet er slecht uit… Megatron: UITSTEEEEKEND!!”. 😀 Heerlijk.

PS: Ik heb het topic gesplit omdat het over een ander onderwerp gaat.

Stefan
    Rol:
    Moderator

Ja dat zou leuk zijn als je ze over kan zetten. Ik heb ook nog een stapel videobanden inclusief opnamens van TV. Misschien staat Linda er wel op? Die kreeg ik bij een aankoop erbij. Ik ben erg benieuwd wat er precies op staat maar heb geen videorecorder meer. 🤷‍♂️

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime