152

Welkom Discussies Transformers toys Masterpiece waardering/nieuwe aanwinsten

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Berichten
  • #25471
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Jaja, daar is het onderwerp eindelijk. Voor alle Transformers Masterpiece fans.

    Gisteren kreeg ik mijn eerste Masterpiece Transformer binnen: Black Convoy!
    Hierbij een aantal foto’s van deze geweldige bot:




    De reden dat ik Black Convoy graag wilde is vanwege deze grappige video review van Thew Adams. Om een of andere reden maakte het zo’n goede indruk op me dat ik later besloot om Black Convoy aan te schaffen, mijn eerste Masterpiece!

    Let’s roll muchachos 😀

    #25473
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Mooie optimus Floris! Erg grappig die video. Heb je een link van waar je hem vandaan hebt?

    #25475
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Deze Masterpiece heb ik via Marktplaats gekocht.

    #25478
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Is het een KO of een origineel?

    #25479
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Origineel. Ik heb daarom een nieuw topic gestart. Hier kunnen we de officiële Masterpieces aanbidden. 😁

    #25486
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Hele toffe nieuwe aanwinst Floris! Trouwens best gek dat er nog geen Masterpiece waardering topic was. Meer liefde voor Masterpiece!

    Naast de MP-10 Black Convoy is die nog 2 keer uitgebracht. Wat vind je daarvan?


    #25487
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Pas geleden was ik in de gelegenheid om 1B te kopen. Maar ik heb toch voor de 10B gekozen. De 1B schijnt meer metalen onderdelen te hebben, dat is gaaf. Maar bij de 10B heeft hij een Decepticon logo op zijn schouder dat vind ik zo veel toffer dan de 1B met Autobot logo!

    MP-49 ziet er ook goed uit Kees.

    #25490
    Bubba
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    132

    Prime is en blijft mooi. Ik meen dat zijn borst van ijzer is, althans, mijn mpp10’s hebben dat wel.

    Als je van prime’s houdt van goede kwaliteit dan zijn de weijiang’s echt aan te raden, echt!

    Ik wacht nog steeds op een speciale prime. Als ik hem binnen heb zal ik wel een foto posten.

    #25495
    Megajos
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    54

    Mp1 was de eerste masterpiece die takara had gemaakt. Dat alleen al maakt die versie voor mij persoonlijk al de moeite waard ook al is er nogal wat kritiek op de truck mode.

    SPOILER ALERT VOOR MENSEN DIE TRANSFORMERS THE MOVIE NOG NIET GEZIEN HEBBEN!!!

    Volgens mij is de mp1b geïnspireerd op de “sleep mode” Van de sterfscene van OP in de transformers film uit 1986, vandaar het autobot logo. En de mp10b is nemesis prime.

     

    mp44 vind ik ook een pareltje maar ik vind hem de meerprijs tov de mp10 niet waard ook al komen er heel veel mooie extra’s bij. Die extra onderdelen zijn leuk ok een keer te proberen maar verdwijnen bij mij daarna bijna altijd weer terug in de doos. Ik baal wel echt heel erg dat ik de mp49 nergens meer kan vinden want die wil ik echt graag. Alleen niet voor scalper prijzen 🙃

     

    ik heb sinds vorige week mp51 arcee, ik hoop dat er daar ook een zwarte versie van uit komt al zou ik niet weten op welk character of toy ze die zouden kunnen baseren. (Nightbird misschien?)

    #25496
    Megajos
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    54

    Stefan, tfrobots heeft de mp10b nog op voorraad. Ik koop daar zelf bijna al mijn masterpieces omdat ik dan weet dat ik dan 100% zeker een echte krijg en geen goedkope chinese knockoff. En de service is ook altijd goed.

    #25502
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    @Megajos. Thanks voor de tip.

    #25503
    Bubba
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    132

    MegaJos, als ik jou een chinese goedkope knokoff zou geven zul jij het verschil niet merken. Het is zelfs zo dat de knokoffs tegenwoordig zelfs beter in elkaar zitten dan de originele.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=rmiD8zlC3oQ

    bijv

    #25513
    Boomboombas
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    187

    @bubba. Bizar om te zien. Die Lamborgthri Contach gaf het wel een beetje weg 🤣

    #25614
    Megajos
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    54

    @bubba het klopt dat er zeer goede knockoffs in de omloop zijn die kwalitatief niets onder doen voor de officiële van takara. En als ze ook onder de noemer “knockoff” of “unofficial” of iets in die trant worden verkocht dan is dat m.i. Helemaal goed (hoewel misschien niet wettelijk maar ik ben geen jurist)

    ik heb zelf 2 keer pech gehad op marktplaats dat ik een echt slechte knockoff kreeg opgestuurd in plaats van wat er beloofd was. (Mp08 grimlock en mp12gold sideswipe) plastic was broos, verf was in de doos al aan het afbladderen en het zat gewoon slecht in elkaar.
    Nu is dat gewoon pech en een beetje domheid geweest van mijn kant. Maar ik ben ook misschien een beetje vreemd en stellig in mijn principes. Ik heb er namelijk geen goed gevoel bij om een bedrijf te supporten die geen r&d doen maar hun ontwerpen gewoon jatten om zo te bezuinigen en hun producten zo goedkoper kunnen aanbieden. Dat blijft in mijn ogen diefstal en als te veel mensen bij de copycat bedrijven kopen ipv bij de originelen dan word er niets nieuws meer ontworpen.

     

    sorry voor het epistel ik denk dat ik het even kwijt moest 😬

    #25709
    Bubba
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    132

    Ieder natuurlijk zijn mening.

    Vind de prijs voor een originele masterpiece gewoon schandalig te noemen gezien ik weet hoe zo’n productieproces verloopt.

    Stel jezelf eens de vraag:

    Waarom betaal ik voor een Third Party bot een paar tientjes dat geheel op zich zelf staat, eigen R&D, fabriek etc, en waarom betaal je voor een masterpiece een paar honderd euro

    Productie proces verloopt precies hetzelfde en het world class manufacturing wordt bij beiden partijen toegepast om kosten te reduceren, dit geldt ook voor de productiemedewerkers die in zo’n fabriek werken.

    Waarom zou ik in godsnaam zoveel honderen euros betalen voor 1 bot?

    Ze lachen zich dood daar in Japan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.