152

Welkom Discussies Nieuw hier? Kees

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #23910
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Ben bevoorrecht om te mogen opgroeien in de gouden jaren ‘80! De beste jaren als het gaat om toylines, tekenfilms en andere pop culture. He-man begon het allemaal mee, maar The Transformers hebben echt m’n hart veroverd. De tekenfilm op Skychannel op Fun Factory inderdaad, elk weekend zat ik aan de buis gekluisterd. Ook m’n aller eerste Transformer kan ik mij nog goed voor de geest halen, dat was de knalrode brandweerwagen Inferno! Geweldig blij was ik daarmee. En dat smaakte naar meer, toen ik Optimus Prime eenmaal zag wist ik het zeker. Ik moest en zou die krijgen, heb m’n moeder er gek om gezeurd en uiteindelijk mocht ik hem hebben. Naar de Intertoys, bleek die honderd gulden te zijn! Voor die tijd enorm veel geld. Maar goed afspraak is afspraak. Daarna volgde nog velen, maar er waren ook nog genoeg Transformers die altijd had willen hebben.

    Fast forward naar 2012. Gelukkig heb ik mijn originele Transformers uit mijn jeugd nog allemaal gehouden. Al zijn de meeste daarvan niet meer in de beste staat, want mee gespeeld is er zeker. Toen ik in 2012 een zo goed als complete Defensor tegenkwam in de winkel A Space Oddity is de liefde weer opgebloeid en niet meer weggegaan eigenlijk. Defensor was namelijk zo’n Transformer die ik altijd wilde hebben toen ik jong was. En daar was die dan, eindelijk in mijn bezit. Daarna volgde er steeds meer en ging de zoektocht op Marktplaats verder, daar bleken namelijk nog veel meer Transformers te worden aangeboden. Dat heeft een eigenlijk tot de dag van vandaag zich door gelopen. Wel af en toe wat meer en minder intensief. Maar weg is passie niet meer gegaan.

    En toen kwam 2020, het jaar van het vele thuis zitten. Dat heeft wel weer een enorme impuls aan het verzamelen gegeven, maar een nog belangrijker ding is het opbouwen van leuke contacten, medeverzamelaars die allemaal enthousiast zijn over hetzelfde, die dezelfde passie delen. Hoe mooi is dat, daarom hoop ik dat we de Nederlandse Transformers community hier weer kunnen opbouwen.

    #23945
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Mooi gezegd Kees en dit forum is een mooie start hiervoor. Hopenlijk gaat het snel met de vaccins (we doen ons best) zodat we in 2021 transformer meetings/conventies krijgen zodat we elkaar ook in het echt kunnen zien en praten over de hobby

    #23947
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Wat zou ik graag naar conventies of meetings gaan!

    #23958
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Leuk om te lezen dat het vinden van een Defensor zoveel heeft aangewakkerd. Dat gevoel wanneer je eindelijk die Transformer in je bezit hebt die je als kind zo graag wilde maar niet kon hebben. :-O Het zo inderdaad geweldig zijn om weer naar Transformer meetings te kunnen gaan.

    #23998
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Dus een dagje Amsterdam en een bezoek aan A Space Oddity Wakkerdere je verzameldrang aan. Leuk om te horen! Ik heb ook behoorlijk wat geld uit gegeven bij A Space Oddity. Leuk winkel, als ik in Amsterdam ben ga ik altijd wel even kijken.

    #24001
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Ben een echte Amsterdammer dus was een kort fiets tochtje. Kende de winkel nog vanuit m’n tijd dat ik nog veel comics verzamelden. Om de hoek had je ook nog Comix namelijk. A Space Oddity is zeker een leuke winkel, zouden meer van zulke speciaalzaken mogen komen wat mij betreft

    #24045
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Kijk lekker dichtbij. Niet handig voor de portemonnee. Ben je wel eens in Haarlem geweest bij de toyboys https://detoyboys.nl/nl/. Dat is ook een leuke winkel.

    #24052
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Ja Toyboys is zeker ook bekend terrein! Heb ook een korte tijd in Haarlem gewoond. Toevallig laats nog wat bij besteld

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.