152

Welkom Discussies Algemene discussie Hoe bewaar je de boekjes, stickers en tech specs?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #24964
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Naast de Transformers zelf zijn de instructie boekjes, stickers en tech specs ook echte verzamelobjecten die een essentieel onderdeel zijn van het compleet maken van de collectie. Althans voor mij dan. Ik vind dat een bot pas echt compleet is als je minimaal ook het boekje erbij hebt en liever ook nog de tech spec. Maar na loop van tijd heb je een hele hoop van dat papierwerk en wat doe je ermee? Wil het eigenlijk mooi gaan ordenen naar onderstaande voorbeeld. Wat vinden jullie van de boekjes en tech specs? En wat voor oplossing heb je ervoor bedacht om ze te ordenen of zitten ze gewoon in een doos?

    Onderstaande foto’s zijn niet van mij, maar heb ik van Facebook.




    #25069
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    @Kees. Super gaaf zeg. Ik ben het helemaal met je een Kees dat als je de boekjes en tech specs hebt je ze ook mooi moet opbergen. Die tapbladen die deze persoon gebruikt heeft zien er handig uit. Als je weet waar we zo iets kunnen vinden laat het dan zeker weten. Ik wil dan ook zo een mooie map maken.

    Ik heb wel alle kaartjes die je bij verschillende transformers krijgt netjes in twee mappen.

    #25088
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Ja vind het er ook mooi uitzien, erg strak en mooi geordend. Die bladen die hij voor de boekjes gebruikt, heb ik ook, dat zijn insteekhoezen of showtassen met 4 vlakken. Die kan je kopen bij de Gebr. Winter of dat soort kantoorartikelen winkels. Die voor de tech specs ben ik zelf nog naar opzoek, maar ik denk dat hij voor die kleine tech specs, want die Nederlandse zijn veel groter, van die insteekbladen gebruikt voor negatieven (van foto’s).

    #25089
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Misschien toch niet die, aangezien het maar 5 vaks hoezen zijn. Denk dat het deze zijn.

    #25092
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    Nice Kees. Ik ga het eens opzoeken!

    #25096
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Gaaf al die Takara reissue kaarten zo bij elkaar. Heb je ze allemaal?

    #25097
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    @Kees. Ik heb de Takara book reissue en de encore reissue serie compleet. Vooral de dozen van de Takara books zijn erg gaaf. Ik had ze vroeger ook uitgestald. De kaartjes in een map is wat praktischer dan alle dozen 🤣.  Encore vind ik ook mooi maar jammer dat ze plastic inlays hebben inplaats van piepschuim. Al is piepschuim ook echt niet meer van deze tijd. Erg Jammer dat beide series gestopt zijn. Ik hoop dat er binnenkort weet wat mooie reissues komen. Mocht iemand weten wat er aankomt plaats het dan zeker op het forum!

     

    #25302
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    na de tip van Kees heb ik insteek hoezen gekocht bij https://nl.hartberger.nl/

    Als ik ze binnen heb zal ik even laten zien wat er in past. Ik heb wat verschillende maten gekocht.

    #25308
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Ben benieuwd!

    #25340
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    Het was wel even een behoorlijke dag werk om de mappen te maken en alles erin te doen. Ik ben erg tevreden meg het resultaat.





    #25342
    Boomboombas
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    187

    @stefan. Heel netjes geworden (moet je vervolgens weer plek vinden voor die mappen 😜)

    #25344
    Bubba
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    132

    Erg mooi gedaan @stefan

    Je hebt een erg grote verzameling!

    Hoe bewaar je eigenlijk alle dozen van de bots?

    #25346
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    @Stefan mooi eindresultaat! Tof hoe je die mappen hebt voorzien van logo’s. Echt heel nice!

    #25348
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    @Boomboombas gelukkig kan je de mappen stappelen. Eigenlijk neemt het bijna net zo veel ruimte in beslag als de doos waar alles nu inzat met een zakje er omheen. Is nu wel praktischer  om even in te kijken.


    @Bubba
    de dozen zitten allemaal in een plastic zak in verhuisdozen. gelukkig heb ik genoeg bergruimte in mijn huis. Ik spaar de dozen niet, maar zou dom zijn om ze weg te doen omdat dit natuurlijk de waarde erg laat afnemen. Maar ik display geen dozen. Misschien als ik ooit een groter huis heb.


    @Kees
    ja de mappen zijn erg gaaf geworden. Ik kan de afdruk mailen als je interesse hebt.

    #25350
    ricardo18
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    7

    Zojuist lid geworden en zie bovenstaande foto’s !

    WOW zeg.

    Bij verhuizing vroeger hier veel verloren gegaan (ouders wisten natuurlijk destijds niet hoe speciaal verpakking e.d. nu zouden zijn).

    Ziet er erg mooi uit. Ik ben nu bezig met de JuniorPress collectie compleet te maken (moet nr 32 en omnibus 6 nog) en wie weet kan ik ook zo’n mooie map maken!

    Groeten Ricardo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.