152

Welkom Discussies Algemene discussie Het grootste Transformers koopje dat je ooit gehad hebt?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #24673
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Soms lees je van die verhalen dat iemand de schuur gaat opruimen bij een kennis, daar een doos vol met g1 Transformers treft en ze als dankjewel mee mag nemen. De droom, voor veel van ons! Daarom de vraag aan jou…

    Wat is het aller grootste Transformers koopje dat je ooit gehad hebt?

    Helaas hoor ik niet bij de mensen die ooit dozen vol Transformers gekregen heeft. Maar ik heb wel ooit een e-hobby Sunstorm & e-hobby Crosscut bij iemand gekocht die er vanaf wilde voor maar 35 euro. De wapens van Crosscut bleken te ontbreken, maar toch! Een koopje lijkt mij zo.

    #24675
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Leuk onderwerp Floris. Het verhaal rond mijn MIB G1 Megatron en Groene bumblejumper heb ik al gedeeld met jullie. Voor de rest zie de berichten G1 aankopen.
    laatst heeft een maatje zijn oude transformers opgetrommeld voor me. We hebben een nette prijs afgesproken want er zat een behoorlijke waarde tussen.
    Hier wat foto’s, er zat nog veel meer bij.

    #24924
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Hallo Stefan

    ik heb afgelopen jaar drie van dit soort lucky shots gehad.

    het eerste betrof een minte T4 US optimus in doos. Ik werd benaderd op marktplaats voor een van mijn gereserveerde advertentie voor een losse complete T2 Made in France OP. De persoon vroeg of ik wilde vertellen voor hoeveel ik hem had verkocht. Geen probleem maar vroeg hem waarom. Hij gaf aan dat hij bij kringloop er een in doos had gekocht voor 4 jarige zoontje maar hij erachter was gekomen dat het wel heel duur speelgoed was om mee te laten spelen. Ik heb deze met plezier overgenomen voor mooie prijs van 100 euro.

    de volgende meevaller was een vage advertentie voor lot transformers die onder playmobiel stond. Veel kale transforners waaronder OP, Hoist, starscream, Soundwave, complete set stunticons en combaticons, bumblebee, spinister, mirage, metroplex. Helaas wel alles kaal. Hij vroeg 15 euro. Helaas wel 1 andere bieder en uiteindelijk naar 100 euro. Vind wel vreemd en verdacht maar kon het ophalen dus durfde het wel aan. Toen ik aankwam viel alles op zijn plaats want was 12 jarige zoontje die oude transformers van vader mocht verkopen voor zakcentje. Ze zagen er allemaal als nieuw uit en was al tevreden want zelfs kaal was wel 100 euro waard. Maar toen de grote verrassing. Hij zei namelijk dat deze zak met onderdelen erbij hoorde maar geen moeite had genomen op foto te zetten. En eenmaal thuisgekomen bleek alles gewoon compleet, zelfs nozzle en slang Optimus en neuswiel starscream.

    maar grootste surprise was in mei toen ik net was begonnen met weer verzamelen. Had bij iemand Ramjet gekocht en ging dat ophalen. Ze zij dat ze nog meer had waaronder een grijze/zilveren cliffjumper. Vroeg ze 35 euro voor. Ik twijfelde want gewoon rode cliffjumper veel minder dan 35, vaak rond 20-25. Maar vond hem met dat rode gezicht wel leuk eruit zien dus toch maar gedaan. Ik wist toen nog niet wat IGA Mexican versie waren. Dus gekocht en nagevraagd bij bevriende verzamelaar. Die bevestigde dat dit wel een uniek transformertje was en heel graag wilde hebben. Toen verder gaan vragen bij bekende handelaren zoals JWS, Boonsart en gerrut Camaro. Gerit vertelde dat hij deze Mexican IGA grijze cliffjumper pas 1 keer in leven had gezien. Stuurde appje dat paar jaar geleden een versie met repro hoofd voor 295 dollar op eBay was verkocht. Laatst een voorbij gekomen op eBay met gebroken arm en die is voor nog veel meer verkocht

    #24926
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Dit zijn de mooie verhalen! Bedankt Michiel.

    #25104
    darthprimus
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    50

    Hmm, dan moet ik wel zeggen dat dat m’n Fanstoys Dinobots waren. Gekocht van een collega verzamelaar zo’n 3 jaar terug toen ik begon met verzamelen en ik nog geen idee had waar ik nou eigenlijk mee begon. Maar onder het mom dat ze er toch wel erg tof uitzagen heb ik toen €650,- betaald voor de hele set MIB. Als je ziet waar ze nu voor gaan… Bij mij blijven ze iig een van de pronkstukken in mijn collectie.

    #25105
    Boomboombas
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    187

    Denk dat @michiel me een hele fijne dienst heeft bewezen. Kwam met hem in contact voor een g1 tracks maar hij had net zelf een hele batch opgekocht. Uiteindelijk perceptor, starscrem, hound, tracks en omega supreme samen voor 200e. Verder dus voor iets van 225e MMC predaking gevonden.

    #25408
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Graag gedaan BoomBoomBas

    #27949
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582
    2
     

    Ik vertelde laatst op de beurs over deze originele mib Springer en ik dacht deze hoort zeker in dit (oude) topic thuis.

    Wat een mazzel dat iemand deze op zolder vond en hem voor €50,- aan mij wilde verkopen! In guldens was hij wel vijf cent goedkoper toen ter tijd 😉

    #28869
    michel_beckers
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    32

    Ik schafte de eerste encore’s aan (optimus en Megatron) met pre oder korting, waren nog geen 50 euro per stuk, als je kijkt waar ze nu voor gaan is echt bizar

    #28880
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Ja bizar hè! Als ik dat had geweten dan had ik er wel meer gekocht. Al stonden de Ironhides en Rachets wel jaren op eBay zonder dat ze weg gingen! Inmiddels gaan die ook voor meer. Ik heb de gehele encore serie compleet. Echt jammer dat ze niet door zijn gegaan na 24!!!!

    #28883
    michel_beckers
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    32

    Ja precies vond dat een hele mooie lijn, zo jammer dat ze gestopt zijn, anders was ik die nu nog aan kopen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.