152

Welkom Discussies Algemene discussie Help! Ball joint losjes

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #25879
    darthprimus
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    50

    He mede verzamelaars! Tijdje geleden dat ik ergens op gereageerd heb, maar ik vroeg me af of iemand hier me kon helpen. Ik ben sinds een paar jaar de trotse eigenaar van een Fanstoys Skyfire (of Jetfire, whatever floats your boat) maar ik ben er achter gekomen dat een van zn handen wat losjes begint te worden bij z’n pols. De verbinding is gewoon een simpele ball joint. Je kunt de schroeven in z’n hand wel wat aandraaien, maar heeft een minimaal effect. Heeft iemand tips om die joint weer wat stroever te maken? Bij voorbaat dank! Groetjes Ruud.

    #25880
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    @darthprimus. Hoi Ruud, ik heb een tip voor je. Blanke nagellak. Je kan glans of mat gebruiken. Hierdoor maak je een laagje over de bal en soms ook de joint. Niet te zien maar maakt alles net wat steviger dan wel breder. Werkt ook bij losse G1 bots en andere transformers die te losjes zijn.
    Gr Stefan

    #25882
    Megajos
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    54

    Hallo Ruud,

    Dat probleem komt soms ook voor bij generations figures. Ik heb dat in het verleden opgelost met enkele laagjes verf in de betreffende kleur op de bal te doen. Ik heb daarvoor hobbyverf van revell gebruikt.

    nagellak werkt blijkbaar ook heb ik gelezen.

    ik hoop dat dit helpt, succes.

    mvg,

    Jos

    #25884
    darthprimus
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    50

    Bedankt mannen! Ik denk dat ik voor de nagellak ga, die heeft m’n vrouw op voorraad. Verf durf ik niet zo heel goed aan aangezien ik bang ben voor kleurverschil en dat zou ik doodzonde vinden op zo’n figuur. Nogmaals bedankt, ik ga er morgen ’s mee stoeien en houd jullie op de hoogte van het resultaat!

    #25913
    darthprimus
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    50

    Ben even met de blanke nagellak van de vrouw in de weer geweest, maar heeft toch nog niet het helemaal het gewenste resultaat. Ik kan wel merken dat het iets scheelt, maar het is minimaal. Misschien een opnieuw aanbrengen na het drogen totdat het naar m’n zin is?

    #25914
    Boomboombas
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    187

    Wel op je bots smeren he @darthprimus. Anders werkt het inderdaad niet 😆

    #25916
    darthprimus
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    50

    🤣 Bedankt voor de tip Sebastian!

    #25918
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    @darthprimus je zou anders PTFE tape kunnen proberen. Toy Polloi heeft een handige instructie video gemaakt.

    #25924
    darthprimus
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    50

    Te ongeduldig geweest! Had hem langer moeten laten drogen denk ik. Ik kom vanmorgen beneden en de hand is weer net zo strak als toen hij uit de doos kwam! Bedankt voor de tips mannen. Case closed!

    #25926
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Goed werk 👍! En weer perfect gelakte nagels.

    #26489
    Maximus1280
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    2

    Ik gebruik zelf KiKi (fix loose joints) werkt super tot nu toe en kruipt in de joints en droogt dan kleurloos in. Wellicht voor de volgende keer of mocht iemand anders dezelfde issues hebben.

    #26504
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    @Maximus1280 goede tip! Leuk dat je je ook aangemeld hebt op het leukste Transformers forum van Nederland. Vind je het ook leuk om jezelf voor te stellen bij het Nieuw hier? gedeelte.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.