150

Welkom Discussies Algemene discussie Een kritische blik op de verzend- en douanekosten Ebay

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #24515
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Op Ebay zie je tegenwoordig standaard een bedrag staan voor de douane/invoer kosten. Met de opmerking erbij dat bij de daadwerkelijke afhandeling er nog kosten bij kunnen komen.

    Is dat niet vreemd? Sowies lijkt het mij geldklopperij omdat je Ebay altijd een bedrag hiervoor betaald en er in werkelijkheid maar een enkele keer kosten aan verbonden zijn. En daarbij zou het als nóg tegen kunnen vallen. Wat het idee van een soort risico afkopen ook ongedaan maakt.

    Wie heeft hier ervaring mee? Is Ebay simpelweg je aan het bestelen op deze wijze? Of zie ik iets over het hoofd?

    Plus, hoe kan het zijn dat ik met Ali vanuit China gehele pakketten kan laten verzenden voor €5,- en er bij Ebay regelmatig krankzinnige verzendkosten bij staan. €50, €200,- ik zie de vreemdste bedragen voorbij komen. Via het o zo geweldige global shitting programma moest ik €18 verzendkosten betalen voor een envolop van de UK naar hier.

    Ongelooflijk.

     

    #24516
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Inderdaad één grote oplichterij. Heeft te maken met het zogenaamde Global Shipping Program wat eBay als verzend optie beschikbaar stelt aan verkopers. Waarbij eBay alle afhandeling doet en dus vaste deals heeft gesloten met shipping partijen die vaak veel hogere verzendkosten rekenen dan andere gangbare opties. Bovendien kan je veel moeilijker meerdere items van dezelfde verkoper combineren. Tel daarbij de hoge importkosten die eBay inderdaad van te voren al rekent en je kunt je mooie deal wel vergeten. Heb er paar keer mee te maken gehad, en alleen als het niet anders kan, probeer steeds minder gebruik te maken van eBay.

    #24521
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    Klopt eBay heeft wat rare zaken in zich. Maakt het een stuk minder aantrekkelijk om via ze te kopen. Je kan wel KO’s kopen uit China via eBay. Dan gok je dus net zo als bij alie over de invoer kosten.
    Ik heb een tijdje verkocht via eBay in combinatie met PayPal. Lekker save maar wel erg duur. Ik moest dus ook subsidie betalen over de verzendkosten. Dus als ik een pakketje in Nederland verkocht werd er ook nog geld gerekend door PayPal en eBay. Om dat te compenseren moet je dus of je waar of je verzendkosten hoger maken. Vergelijk de eBay winkels van onze bekende Transformer verkopers maar een met hun eigen webshops.
    Jammer van eBay, ze willen te veel winst mee pakken vind ik.

    #24583
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Grote kans dat we nu ook importkosten kunnen gaan betalen voor items vanuit de UK dankzij de Brexit.

    #26032
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Ja dat klopt, zo te zien zijn er voortaan importkosten voor items uit de UK.

    In deze afbeelding een voorbeeld van 17,39 GBP invoerkosten over een bedrag van 60 GBP. Belachelijk.

    Dit maakt Evilbay zelfs nog minder interessant dan het was.

    #26035
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Ja heel irritant, heb wel twee pakketjes vanuit UK binnen gekregen die gelukkig geen import kosten hadden. Altijd aan de verkoper vragen of ze de waarde van het pakket onder de £20 kunnen houden. Helaas bij EvilBay is dat niet altijd mogelijk doordat vervelende GSP van ze.

    #26037
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    582

    Je betaalt die geschatte invoerkosten toch al bij de afhandeling op Evilbay? Ik dacht dat ze gewoon een bedrag nemen wat je altijd moet betalen.

    #26038
    Megajos
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    54

    Ik weet niet beter dan dat de geadresseerde altijd verantwoordelijk word gehouden voor de douanekosten. De webshop zal wel verzend en verpakkingskosten rekenen in de meeste gevallen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.