152

Welkom Discussies Algemene discussie Betere Transformers foto’s maken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #25134
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    584

    Hey allemaal,

    Ik vraag me af hoe ik mooiere foto’s kan maken van m’n Transformers. Ik zag op YouTube de werking van een “Light Box”. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Of zijn er nog meer manieren om toffe foto’s te maken?

    #25146
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    Een vriendin van mij heeft zo een ding. Is zeker grappig maar snel te klein voor de gemiddelde Transformers.
    Op Ali zijn betaalbare te koop voor als je het eens wil proberen.
    Zelf maken kan natuurlijk ook zoals in de video als je een beetje handig bent.

    #25153
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Volgens mij is goede belichting het aller belangrijkst, met een opstelling van meerdere lampen van link-rechts-achter kom je al een heel eind. Oh ja een goede camera is ook wel handig. Heb je die Floris? Of doe je het met je telefoon?

    #25154
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    584

    Klopt Kees, de lichtval is het grootste probleem. Al helemaal met deze donkere dagen en m’n ritme als die van een uil (lol).

    Ik maak foto’s met m’n telefoon. Het is niet hetzelfde als fotograferen met een professionele camera maar de camera’s in smartphone zijn tegenwoordig echt heel goed. Ik heb een Samsung S10 op het moment.

    #25166
    Bubba
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    132

    Ik schiet sommige met een spiegel reflex camera en een 50mm lens. De foto’s met de zwarte achtergrond op dit forum heb ik met de canon geschoten.

    Ik gebruik voor belichting een ring led lamp die je kunt dimmen.

     

    #25172
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    Ik heb een grote poster die geplastificeerd is en ik gebruik de achterkant daarvan als achtergrond. De foto’s maak ik tegenwoordig gewoon met mijn iPhone. Kwaliteit is echt prima. Heb ook een grote camera maar is te veel gedoe.

    #25237
    Floris
    Rol:
    Eigenaar
    Berichten:
    584

    Dat ziet er goed uit. Dat zou een prima oplossing zijn qua achtergrond. Waar koop je zoiets?
    Hoe ga je dat aanpakken qua belichting?

    O, laat een foto zien van het resultaat, ik ben benieuwd.

    #25238
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    844

    Ik gebruik een poster die ik ook bij het grofvuil heb gevonden! Er mist alleen nog de zin op” never put on a red shirt in starfleet”.
    Je zou een kunnen kijken of je Styreen plaat die een beetje groot is kan vinden. Gebruiken ze veel in de modelbouw. Is redelijk flexibel plastic maar wel stevig.

    De afbeeldingen van Meg staan in de KO’s post’s.

    #25261
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Mooie opstelling @Stefan! Super die creatieve en goedkope oplossingen voor het maken van foto’s.


    @Bubba
    die led ringen heeft mijn vriendin ook ergens liggen, ga die ook maar eens gebruiken. Goed idee!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.