152

Welkom Discussies Algemene discussie Waarom hebben Bumblebee en Clifjumper duivelshoorntjes?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #23900
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom cliffjumper en met name Bumblebee van die duivelshoorntjes hebben. Iemand van jullie dat toeveallig weet. Je zou dat toch eerder bij een decepticon verwachten.

    #23948
    Kees
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    367

    Japan heeft een rijke historie aan robots die geïnspireerd zijn door Samurai. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Optimus Prime z’n hoofd gebaseerd is op een samurai masker. Er zijn ook samurai maskers met hoorntjes, dus ik denk dat de verklaring ergens daar moet liggen.

    #23991
    michiel
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    42

    Bedankt Kees, klinkt aannemelijk

    #24013
    Stefan
    Rol:
    Fan
    Berichten:
    843

    Wat een grappige vraag. Ik wist dat niet van die samurai maskers. Cliffjumper heeft wel wat weg van een samurai helm. Ik denk  wel dat de Amerikaanse cartoonisten er iets mee te maken hadden. De originele bumblebee en cilffjumper hebben namelijk niet van die echte koeien horens. Kijk maar naar de boxart. Bumblebee heeft mee antennes alsof ze hem een beetje op een bij wilde laten lijken. Dus ik verwacht dat het een interpretatie is geweest van de cartoonisten zowel van de cartoon als de comic.

    G1 bumblebee

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Optimus Prime
Autobot commander Optimus Prime

Vind je deze website leuk?

Dan vragen we jou te overwegen deze website te sponseren zodat we kunnen blijven bestaan.